آدرس جایزه کارتون ایرانی پرتغال کارتون

آدرس: جایزه کارتون ایرانی پرتغال کارتون جشنواره کشور پرتغال اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی ژن مقصر چاقی شناسایی شد

پژوهشگران موفق به شناسایی ژنی شده است اند که به احتمال زیاد عامل اساسی چاق شدن انسان ها در اثر زیاد کردن میزان دریافت گلوکز در بدن است. 

ژن مقصر چاقی شناسایی شد

ژن مقصر چاقی شناسایی شد

عبارات مهم : شناسایی

پژوهشگران موفق به شناسایی ژنی شده است اند که به احتمال زیاد عامل اساسی چاق شدن انسان ها در اثر زیاد کردن میزان دریافت گلوکز در بدن هست.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، همه ما با افرادی مواجه هستیم که علیرغم مصرف مداوم مواد غذایی چاق نمی شوند و در برابر آنها اشخاصی وجود دارند که با کوچکترین زیاده روی در تغذیه روزانه به سرعت دچار اضافه وزن می شوند.

ژن مقصر چاقی شناسایی شد

بررسی که به تازگی در دانشگاه دوک انجام شده است ثابت می کند شاخصه های ژنتیکی در این اوضاع دخیل هست. به گفته آنان ژنی موسوم به ankyrin-B که بیش از ۳۰ سال قبل کشف شده است در تمامی بافت های بدن انسان فعال است می تواند به تسریع روند چاقی کمک کند.

جهش ژنتیکی را می توان به بیماری های گوناگونی در بدن انسان نسبت داد. چند سال قبل نیز ثابت شد جهش ژن ankyrin-B می تواند عامل بعضی بی نظمی ها در ضربان قلب انسان باشد. تحقیقات تازه در این زمینه که بر روی موش ها صورت گرفته ثابت می کند علت این بی نظمی تاثیر ژن یادشده در چاقی موش هاست و همین مساله کارکرد قلب را هم دچار مسئله می کند.

پژوهشگران موفق به شناسایی ژنی شده است اند که به احتمال زیاد عامل اساسی چاق شدن انسان ها در اثر زیاد کردن میزان دریافت گلوکز در بدن است. 

ژن ankyrin-B بر روی نوع خاصی از پروتئین موسوم به Glut۴ تاثیر می گذارد که میزان گلوکز وارد شده است به سلول های چربی را کنترل می کند. هرگونه عوض کردن یا دستکاری ankyrin-B باعث ورود سریع گلوکز به سلول های چربی با سرعتی بالاتر از حد عادی وچاق شدن سریع انسان منجر می شود. دانشمندان امیدوارند این یافته های تازه به اختراع روش های تازه درمانی جهت مقابله با چاقی بینجامد.

واژه های کلیدی: شناسایی | بدن انسان | قلب انسان | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار